Overzicht lasten en baten per taakveld
Om de vergelijkbaarheid tussen gemeenten mogelijk te maken is een vaste indeling voorgeschreven: de taakvelden. De geraamde en gerealiseerde baten en lasten per taakveld leest u in deze overzichten.
Als verdelingsprincipe is ieder subproduct gekoppeld aan enerzijds een product en anderzijds een taakveld. Een product kan uit meerdere producten en daarmee ook taakvelden bestaan. De producten zijn toebedeeld aan de programma's.
Bestuur en Ondersteuning | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
0.01.0 Bestuur | 2.871 | 2.910 | 3.537 | -628 |
0.02.0 Burgerzaken | 2.474 | 2.765 | 2.871 | -106 |
0.03.0 Beheer ov gebouwen en gronden | 1.023 | 769 | 758 | 12 |
0.06.3 Parkeerbelasting | 24 | 24 | 24 | 0 |
Totale Lasten | 6.392 | 6.469 | 7.190 | -722 |
Baten | ||||
0.01.0 Bestuur | 0 | 0 | -0 | 0 |
0.02.0 Burgerzaken | -739 | -1.171 | -1.322 | 151 |
0.03.0 Beheer ov gebouwen en gronden | -410 | -410 | -385 | -25 |
0.06.3 Parkeerbelasting | -6.869 | -6.115 | -6.480 | 365 |
Totale Baten | -8.017 | -7.696 | -8.187 | 491 |
Totaal Bestuur en Ondersteuning | -1.626 | -1.227 | -997 | -230 |
Veiligheid | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
1.01.0 Crisisbeheersing en brandweer | 4.266 | 4.266 | 4.315 | -49 |
1.02.0 Openbare orde en veiligheid | 3.013 | 3.233 | 3.373 | -140 |
Totale Lasten | 7.279 | 7.499 | 7.688 | -189 |
Baten | ||||
1.02.0 Openbare orde en veiligheid | -60 | -290 | -469 | 179 |
Totale Baten | -60 | -290 | -469 | 179 |
Totaal Veiligheid | 7.219 | 7.209 | 7.220 | -10 |
Verkeer, vervoer en waterstaat | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
2.01.0 Verkeer en vervoer | 14.108 | 12.469 | 11.958 | 511 |
2.02.0 Parkeren | 2.806 | 2.556 | 2.564 | -8 |
2.04.0 Econ havens en waterwegen | 801 | 257 | 262 | -5 |
Totale Lasten | 17.716 | 15.282 | 14.784 | 498 |
Baten | ||||
2.01.0 Verkeer en vervoer | -1.148 | -1.349 | -1.844 | 496 |
2.02.0 Parkeren | -5 | -5 | -10 | 4 |
2.03.0 Recreatieve havens | -68 | -68 | -73 | 5 |
2.04.0 Econ havens en waterwegen | -124 | -124 | -178 | 54 |
Totale Baten | -1.346 | -1.546 | -2.106 | 560 |
Totaal Verkeer, vervoer en waterstaat | 16.370 | 13.736 | 12.679 | 1.057 |
Economie | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
3.01.0 Economische ontwikkeling | 217 | 117 | 114 | 4 |
3.02.0 Fysieke bedrijfsinfrastruct | 3.946 | 2.611 | 3.973 | -1.362 |
3.03.0 Bedrijvenloket en bedrijfsreg | 206 | 210 | 242 | -32 |
3.04.0 Economische promotie | 893 | 872 | 874 | -3 |
Totale Lasten | 5.263 | 3.810 | 5.203 | -1.393 |
Baten | ||||
3.02.0 Fysieke bedrijfsinfrastruct | -3.928 | -2.595 | -4.088 | 1.493 |
3.03.0 Bedrijvenloket en bedrijfsreg | -75 | -75 | -64 | -11 |
3.04.0 Economische promotie | -1.844 | -1.886 | -1.972 | 85 |
Totale Baten | -5.847 | -4.557 | -6.124 | 1.567 |
Totaal Economie | -584 | -747 | -921 | 174 |
Onderwijs | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
4.01.0 Openbaar basisonderwijs | 905 | 828 | 779 | 49 |
4.02.0 Onderwijshuisvesting | 3.952 | 3.218 | 3.239 | -21 |
4.03.0 Onderwijsbel en leerlingzaken | 3.820 | 4.430 | 4.135 | 295 |
Totale Lasten | 8.676 | 8.476 | 8.153 | 323 |
Baten | ||||
4.01.0 Openbaar basisonderwijs | -127 | -127 | -130 | 3 |
4.02.0 Onderwijshuisvesting | -45 | -45 | -15 | -29 |
4.03.0 Onderwijsbel en leerlingzaken | -2.632 | -3.256 | -3.018 | -239 |
Totale Baten | -2.803 | -3.428 | -3.163 | -265 |
Totaal Onderwijs | 5.873 | 5.048 | 4.990 | 58 |
Sport, cultuur en recreatie | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
5.01.0 Sportbeleid en activering | 417 | 818 | 526 | 292 |
5.02.0 Sportaccommodaties | 4.409 | 4.181 | 3.573 | 608 |
5.03.0 Cultuurpresentatie,-prod-part | 4.055 | 4.176 | 4.218 | -42 |
5.04.0 Musea | 1.303 | 1.296 | 1.257 | 40 |
5.05.0 Cultureel erfgoed | 2.419 | 1.222 | 4.408 | -3.186 |
5.06.0 Media | 1.858 | 1.906 | 1.909 | -3 |
5.07.0 Openbaar groen en (openl)recr | 4.973 | 5.129 | 5.087 | 41 |
Totale Lasten | 19.434 | 18.727 | 20.978 | -2.251 |
Baten | ||||
5.01.0 Sportbeleid en activering | 0 | -307 | -323 | 16 |
5.02.0 Sportaccommodaties | -915 | -996 | -1.053 | 58 |
5.03.0 Cultuurpresentatie,-prod-part | -665 | -665 | -661 | -4 |
5.04.0 Musea | -301 | -301 | -309 | 7 |
5.05.0 Cultureel erfgoed | -246 | -246 | -257 | 12 |
5.06.0 Media | 0 | -47 | -47 | 0 |
5.07.0 Openbaar groen en (openl)recr | -71 | -107 | -130 | 22 |
Totale Baten | -2.198 | -2.669 | -2.780 | 111 |
Totaal Sport, cultuur en recreatie | 17.236 | 16.058 | 18.198 | -2.140 |
Sociaal domein | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
6.01.0 Samenkracht en burgerpart | 6.683 | 15.697 | 9.299 | 6.397 |
6.02.0 Toegang en eerstelijnsvoorz | 280 | 30 | 36 | -6 |
6.02.0 Wijkteams | 7.241 | 8.931 | 9.714 | -783 |
6.03.0 Inkomensregelingen | 33.300 | 35.987 | 35.773 | 214 |
6.04.0 WSW en beschut werken | 5.679 | 6.265 | 6.031 | 234 |
6.05.0 Arbeidsparticipatie | 3.161 | 2.703 | 2.978 | -275 |
6.06.0 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 2.692 | 2.692 | 2.716 | -23 |
6.71.a Hulp bij het huishouden (WMO) | 4.975 | 4.535 | 4.899 | -364 |
6.71.b Begeleiding (WMO) | 4.506 | 3.846 | 3.905 | -59 |
6.71.c Dagbesteding (WMO) | 2.191 | 2.191 | 2.306 | -114 |
6.72.a Jeugdhulp begeleiding | 2.705 | 2.557 | 2.896 | -339 |
6.72.b Jeugdhulp behandeling | 2.695 | 2.697 | 2.224 | 473 |
6.72.c Jeugdhulp dagbesteding | 2.125 | 2.886 | 3.610 | -723 |
6.72.d Jeugdhulp zonder verblijf ov. | 759 | 781 | 740 | 41 |
6.73.a Pleegzorg | 1.409 | 1.147 | 762 | 385 |
6.73.b Gezinsgericht | 345 | 562 | 1.004 | -441 |
6.73.c Jeugdhulp met verblijf overig | 2.089 | 3.976 | 2.931 | 1.046 |
6.74.a Jeugd beh. GGZ zo verblijf | 4.163 | 3.752 | 3.992 | -240 |
6.74.b Jeugdh crisis/LTA/GGZ-verblij | 1.391 | 1.468 | 1.885 | -417 |
6.74.c Gesloten plaatsing | 672 | 1.425 | 1.689 | -265 |
6.81.b Maatsch- en vrouwenopv (WMO) | 157 | 222 | 100 | 122 |
6.82.a Jeugdbescherming | 1.235 | 776 | 858 | -82 |
6.82.b Jeugdreclassering | 217 | 119 | 73 | 46 |
Totale Lasten | 90.671 | 105.247 | 100.421 | 4.826 |
Baten | ||||
6.01.0 Samenkracht en burgerpart | -553 | -6.818 | -7.068 | 250 |
6.02.0 Toegang en eerstelijnsvoorz | 0 | 0 | -10 | 10 |
6.02.0 Wijkteams | 0 | -82 | -190 | 108 |
6.03.0 Inkomensregelingen | -21.718 | -22.633 | -23.581 | 949 |
6.06.0 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 0 | 0 | -0 | 0 |
6.71.a Hulp bij het huishouden (WMO) | -365 | -365 | -394 | 28 |
6.81.b Maatsch- en vrouwenopv (WMO) | 0 | -65 | -313 | 249 |
Totale Baten | -22.637 | -29.962 | -31.556 | 1.594 |
Totaal Sociaal domein | 68.034 | 75.285 | 68.865 | 6.420 |
Volksgezondheid en milieu | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
7.01.0 Volksgezondheid | 2.906 | 2.973 | 2.970 | 3 |
7.02.0 Riolering | 4.713 | 4.774 | 4.979 | -205 |
7.03.0 Afval | 5.884 | 6.325 | 6.503 | -178 |
7.04.0 Milieubeheer | 2.127 | 2.784 | 2.880 | -96 |
7.05.0 Begraafplaatsen en crematoria | 1.883 | 2.031 | 2.009 | 22 |
Totale Lasten | 17.513 | 18.887 | 19.341 | -454 |
Baten | ||||
7.01.0 Volksgezondheid | 0 | -268 | -341 | 73 |
7.02.0 Riolering | -6.347 | -6.491 | -6.559 | 68 |
7.03.0 Afval | -8.097 | -7.642 | -7.628 | -15 |
7.04.0 Milieubeheer | -468 | -1.329 | -1.978 | 650 |
7.05.0 Begraafplaatsen en crematoria | -2.268 | -2.211 | -2.084 | -126 |
Totale Baten | -17.180 | -17.941 | -18.591 | 649 |
Totaal Volksgezondheid en milieu | 334 | 946 | 750 | 196 |
Volkshuisv, leefomgev en sted vern | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
8.01.0 Ruimte en leefomgeving | 1.340 | 1.366 | 1.403 | -37 |
8.02.0 Grondexploit (niet-bedr.terr) | 5.927 | 7.895 | 12.054 | -4.158 |
8.03.0 Wonen en bouwen | 3.457 | 3.366 | 4.246 | -881 |
Totale Lasten | 10.725 | 12.627 | 17.703 | -5.076 |
Baten | ||||
8.01.0 Ruimte en leefomgeving | -7 | -7 | -10 | 3 |
8.02.0 Grondexploit (niet-bedr.terr) | -5.699 | -7.667 | -8.149 | 481 |
8.03.0 Wonen en bouwen | -1.650 | -2.255 | -2.621 | 366 |
Totale Baten | -7.357 | -9.929 | -10.779 | 850 |
Totaal Volkshuisv, leefomgev en sted vern | 3.368 | 2.697 | 6.923 | -4.226 |
A. Saldo uitvoering programmas | 116.224 | 119.005 | 117.707 | 1.298 |
Algemene dekkingsmiddelen | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
0.05.0 Treasury | -230 | 1.794 | 2.344 | -550 |
0.06.1 OZB woningen | 1.599 | 1.994 | 1.900 | 94 |
0.06.2 OZB niet woningen | 1.775 | 1.775 | 1.801 | -26 |
0.06.4 Belastingen overig | 1.305 | 1.305 | 1.247 | 58 |
0.07.0 Alg uitk en ov uitk gem.fonds | 7 | 7 | 8 | -0 |
Totale Lasten | 4.457 | 6.875 | 7.300 | -425 |
Baten | ||||
0.05.0 Treasury | -895 | -31.059 | -30.702 | -357 |
0.06.1 OZB woningen | -8.980 | -8.980 | -8.954 | -26 |
0.06.2 OZB niet woningen | -8.720 | -8.720 | -8.947 | 227 |
0.06.4 Belastingen overig | -1.700 | -1.700 | -1.772 | 72 |
0.07.0 Alg uitk en ov uitk gem.fonds | -120.285 | -125.015 | -125.930 | 915 |
Totale Baten | -140.581 | -175.475 | -176.306 | 831 |
Totaal Algemene dekkingsmiddelen | -136.124 | -168.600 | -169.006 | 406 |
Overige baten en lasten | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
0.08.0 Overige baten en lasten | 502 | 25.278 | 775 | 24.502 |
Totale Lasten | 502 | 25.278 | 775 | 24.502 |
Baten | ||||
0.08.0 Overige baten en lasten | -225 | -75 | -758 | 683 |
Totale Baten | -225 | -75 | -758 | 683 |
Totaal Overige baten en lasten | 277 | 25.203 | 17 | 25.185 |
Overhead | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
0.04.0 Overhead | 18.011 | 17.531 | 17.298 | 233 |
Totale Lasten | 18.011 | 17.531 | 17.298 | 233 |
Baten | ||||
0.04.0 Overhead | -1.012 | -1.012 | -1.059 | 47 |
Totale Baten | -1.012 | -1.012 | -1.059 | 47 |
Totaal Overhead | 17.000 | 16.520 | 16.239 | 280 |
Vennootschapsbelasting | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
0.09.0 Vennootschapsbelasting | 368 | 41 | -342 | 383 |
Totale Lasten | 368 | 41 | -342 | 383 |
Totaal Vennootschapsbelasting | 368 | 41 | -342 | 383 |
B. Gerealiseerde totaal van saldo baten en lasten | -118.479 | -126.836 | -153.092 | 26.255 |
Mutaties reserves | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Toevoeging reserves | ||||
0.10.0 Mutaties reserves | 11.692 | 32.794 | 34.042 | -1.248 |
Totale Toevoeging reserves | 11.692 | 32.794 | 34.042 | -1.248 |
Onttrekking reserves | ||||
0.10.0 Mutaties reserves | -10.729 | -25.805 | -30.794 | 4.989 |
Totale Onttrekking reserves | -10.729 | -25.805 | -30.794 | 4.989 |
Totaal Mutaties reserves | 963 | 6.989 | 3.248 | 3.741 |
C. Mutaties reserves | 963 | 6.989 | 3.248 | 3.741 |
Resultaat rek baten-lasten | Begroting 2024 | Begroting 2024 na wijziging | Realisatie 2024 | Verschil 2024 (+ voordeel, |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
0.11.0 Resultaat rek baten-lasten | 1.292 | 842 | 32.136 | -31.294 |
Totale Lasten | 1.292 | 842 | 32.136 | -31.294 |
Totaal Resultaat rek baten-lasten | 1.292 | 842 | 32.136 | -31.294 |
D. Gerealiseerd resultaat | 1.292 | 842 | 32.136 | -31.294 |
Totaal rapport | 0 | 0 | 0 | 0 |